Temaet for felles tiltak skoleåret 2019-2020 har vært elev- og lærerrollen i fagfornyelsen. FIKS v/ Universitetet i Oslo og Høgskolen i Innlandet bidro med det faglige innholdet.
Intensjon for begge samlingene:
- Ulike tilnærminger til læring og varierte arbeidsformer som gir relevant og elevaktiv læring.
- Hva som kjennetegner gode profesjonsfellesskap i skolen og hvordan profesjonsfellesskap kan bygges.
UNDER FINNER DU MATERIELL FRA SAMLINGENE:
Filmer fra dag 1:
Elev- og lærerrollen FIKS UiO youtube
Presentasjoner fra dag 1:
Presentasjoner fra dag 2 :
ØKT 1 Verdier og grunnsyn Egil Hartberg 200226
ØKT 2 Helhet og sammenheng Kathinka Blichfeldt 200226
ØKT 3 Utforskende læring og sammenheng musikkfaget NMH Brit Ågot Brøske 200226
ØKT 4 Gruppeoppgave kjerneelement 200226
Praksisfortelling_Elevaktiv læring 2. trinn_Sten-Tærud skole
ØKT 6 Refleksjon praksisfortelling 200226
ØKT 7 Læreplanvisning og muligheter Kathinka Blichfeldt 200226
ØKT 8 Vurdering Egil Hartberg 200226
ØKT 9 Profesjonsfellesskapets mestringstro Egil Hartberg 200226
Deltakernes arbeid på dag 2:
25.-27.02.20 Oppsummering Menti